BIBLIOTECA

  



CURS 2022-2023

CONCURS DE MICRORELATS I DIBUIXOS TERRORÍFICS
 
 
 
 
 Aprofitant la festa de Halloween s'ha fet un concurs de dibuixos terrorífics i microrelats. 

A continuació, deixem fotos de les obres realitzades per l'alumnat i els guanyador de cada una de les categories.

 




 

 
 
PREMI DIBUIX TERRORÍFIC CATEGORIA 1
SOPHIE CISSE - 1r B



PREMI DIBUIX TERRORÍFIC CATEGORIA 2
ANGELA M LONDOÑO - 5è B



PREMI MICRORELAT CATEGORIA 1
NEREA RIOS - 2n A


 
PREMI MICRORELAT CATEGORIA 2
EVA GONZÁLEZ - 6è B









SEGON  TRIMESTRE, Curs 2018/19.


   Comparteixo aquí les col·leccions que estem ampliant poc a poc ( amb els suggeriments  d'alguns companys i companyes) , de diferentes temàtiques per poder treballar  amb els nostres alumnes.

   Coeducació: 














   Educació transsexual: 



   Col·lecció pels més petits: 


 



LECTURES RECOMANADES PRIMERA ETAPA
Selecció molt interessant elaborada per la nostra companya Aina.
1r de primària
  • BONILLA, Rocio. Germans! AnimallibresResultat d'imatges de germans rocio bonilla
“–Tindre un germà és molt molest! Sembla una mona, sempre fent pallassades.
–Tindre una germana també és molt molest! Tot li sembla malament i no em deixa
jugar al que vull. Però, a vegades, els germans són una gran ajuda i junts viuen
moments molt divertits. Potser, tindre un germà o una germana no està tan malament...
però, i ser tres a casa?! Això sí que no!”

  • DOCHERTY, Helen. El Pispallibres. Thomas Docherty (il.) Maeva. Resultat d'imatges de pispallibres
“Al final del día, a todos los niños les leían un cuento. Pero una noche los libros
empezaron a desaparecer. ¿Andaría suelto un ladrón de libros? ¿Quién sería capaz
de hacer una cosa así? El Trincalibros, esta pequeña criatura mágica, solo quiere alguien
que le lea un cuento. ¡Alguien como tú!”

Resultat d'imatges de la lluna la terra i el sol
  • ESCALA, Jaume. La Lluna, la Terra i el Sol. Carme Solé Vendrell (il.) Comanegra.
“És aquesta la història de la Lluna, la Terra i el Sol, de com la Lluna i el Sol ajuden
la Terra, que està trista, i de com acaben ballant feliçment uns al voltant dels altres,
mentre els estels tot s’ho miren.”
  • FALCONER, Ian. Olivia y las princesas. Lectorum.
Olivia está deprimida, tiene una crisis de identidad. Todas las niñas quieren ser princesas,
pero ella no. Se pregunta por qué además todas quieren ser princesas rosas.
¿Por qué no piensan en ser princesas indias, tailandesas, africanas o chinas?
Olivia quiere buscar un estilo más moderno, más original.”

Resultat d'imatges de el lobo no nos mordera
  • GRAVETT, Emily. ¡El lobo no nos morderá! Picarona.
“Los tres cerditos han atrapado al lobo y… lo utilizan para el circo, le visten de manera ridícula,
se suben encima, lo lanzan por los aires… pero el lobo puede que no aguante todo el libro así…”
  • HOLZWARTH, Werner. La talpeta que volia saber qui li havia fet allò en el cap. Wolf Erlbruch.
  • Kalandraka. (També en castellà)Resultat d'imatges de la talpeta que volia saber qui li havia fet allò en el cap
“Li podria passar a qualsevol, però li va tocar a la talpeta. Sortia del seu cau i alguna cosa en
forma de barret pudent li va caure al cap. Llavors, la talpeta, molt indignada va recórrer tot el camp
investigant quin dels animals que vivien allà li havia fet aquella malifeta (el colom, el cavall, la llebre…).

Resultat d'imatges de pam a pam leo lionni
  • LIONNI, Leo. Pam a pam. Kalandraka.
    “Un bon dia un pit-roig va veure una eruga apamadora de color verd maragda que passejava
per una branqueta. Quan era a punt de cruspir-se-la... –No te’m mengis, que soc
una apamadora –va dir l’eruga–. Faig molt de servei, mesuro coses...”

  • LOBEL, Arnold. Historias de ratones. Kalandraka.Resultat d'imatges de historias de ratones arnold lobel
  • “Papá, ya estamos todos en la cama -dijeron los ratones-. Anda cuéntanos un cuento. -Haré algo mejor -dijo Papá-. Os contaré siete cuentos, uno para cada uno de vosotros... No existe nada más agradable que dormirnos con un cuento, y si además son como los que cuenta Papá Ratón ¡mucho mejor! Siete historias que harán las delicias de siete ratoncillos y de todos los niños y las niñas.

2n de primària
  • CIRAOLO, Simona. Les arrugues de l’àvia. Andana.
  • “Una arruga pot ser molt més del que sembla, perquè cada petit solc d’un rostre amaga la seva pròpia història... L’àvia respon a la curiositat de la seva néta explicant-li la història que s’amaga darrere de cadascuna de les arrugues de la cara. Els records de la vida van apareixent duna manera gradual mitjançant les il·lustracions que ens van narrant els episodis més singulars de la vida de l’àvia.”Imatge relacionada


  • CLANTON, Ben. Narval: unicorn marí. Joventut.
    “Narval és un narval feliç i genial; Medu és una medusa assenyada. Potser no tenen gaires punts en comú, però als dos els encanten les gofres, les festes i les aventures. Uneix-te a Narval i Medu, i descobreix amb ells i la seva colla el gran oceà. Una magnífica sèrie de còmics per engrescar els nens i nenes a convertir-se en lectors autònoms.”Resultat d'imatges de narval joventut
  • DAYWALT, Drew. El dia que les ceres de colors van tornar a casa. Andana.
“Un dia en Duncan i les seves ceres de colors estaven pintant feliçment quan van arribar un munt de postals estranyes...La cera granat que fa dos anys es va perdre pel sofà; la cera de color pèsol que ha decidit canviar-se el nom i anar a veure món; la cera de color vermell neó que es va quedar oblidada a l’hotel de les darreres vacances? I moltes altres noves ceres de colors que ens contaran les seves divertides aventures per tot arreu.”el dia que les ceres de colors van tornar a casa-drew daywalt-9788416394197

  • FALCONER, Ian. Olivia recibe la Navidad. Fondo de Cultura Económica de España. Resultat d'imatges de olivia recibe la navidad
“Es Nochebuena y Olivia está muy emocionada...¡hay tantas cosas que hacer! Poner el árbol y decorarlo, ayudar a su mamá a preparar la cena, envolver los regalos, cantar villancicos... Así, por más agotada que esté, Olivia no puede descansar pues hay algo que le preocupa y le mantiene inquieta. ¿A qué hora va a llegar Papá Noel?”
"Todo empezó el día que Paula decidió decir que no. Decir que no era genial. Paula podía hacer lo que quisiera... Pero entonces sucedió..., sucedió que su casa se convirtió en una AUTÉNTICA selva con árboles, lianas, vegetación frondosa... y todos los animales campando a sus anchas."

Resultat d'imatges de sapo y sepo
  • LOBEL, Arnold. Sapo y sepo, inseparables. Loqueleo.
    “Sapo y Sepo son amigos inseparables, no saben vivir el uno sin el otro. Juntos salen de paseo, cuidan el jardín, se reparten unas riquísimas galletas y viven emocionantes aventuras en la montaña y en el teatro.”
  • PERRET, Delphine. Björn: sis històries d’un os. Joventut. Resultat d'imatges de bjorn sis histories d'un os
    “Björn és un os que viu al bosc, on hi viuen també els seus amics: la guineu, la llebre...En aquesta recopilació de sis històries curtes plenes de tendresa descobrirem la simplicitat de la vida a la natura, l’amistat i la contemplació de les coses quotidianes que es converteixen en coses extraordinàries.”
  • WABER, Bernard. Pregúntame. Suzy Lee (il.) Océano Travesía. Resultat d'imatges de preguntame suzy lee
    “–¿Qué cosas te gustan? –le pregunta el padre a su hija una tarde de otoño mientras pasean por el parque. La pequeña responde que le gustan los perros, los gatos y las tortugas. También los gansos. –¿Los gansos en el agua o en el cielo? –La niña contesta que ambos. Se inicia así el diálogo que entablan padre e hija durante el paseo.”

3r de primària
  • BRENMAN, Ilan. El Gripau i els nens. Takatuka. (També en castellà)
    “Dos nens més bèsties i talossos que fets d’encàrrec es passaven el dia corrent pels rius i els boscos dels voltants del poble. Els encantava fer mal als animals: llançar pedres als ocells amb la fona, posar paranys als micos, ofegar els gats i tallar la cua dels gossos. Han convertit el maltractament d’animals en el seu repertori de jocs, però aquest gripau és molt intel·ligent!”Resultat d'imatges de el gripau i els nens

Resultat d'imatges de el llibre dels porcs
  • BROWNE, Anthony. El Llibre dels porcs. Kalandraka. (També en castellà)
    El Sr. Garrí vivia amb els seus dos fills, en Marc i en Pol, en una casa molt bonica amb la seva dona. «Afanya’t amb l’esmorzar, estimada!» Cridava el Sr. Garrí cada matí. «Afanya’t amb l’esmorzar, mama!» Cridaven en Marc i en Pol. Tot això passava un dia si l’altre també, fins que la senyora Garrí es va afartar de ser la minyona de tots ells i va decidir marxar de casa tot deixant una nota d’acomiadament ben demolidora: “Sou uns porcs”
  • DANOWSKI, Sonja. Pequeño gato nocturno. Lata de Sal (Gatos).
  • “Toni es un niño muy especial. Adora los animales y dona todos los juguetes que tiene para que la Protectora de su localidad pueda recolectar fondos para cuidar a todos los animales que ayuda. Allí conoce a Valentín, un gato muy especial que le robará el corazón a él y a todos los lectores de este cuento maravilloso que ensalza valores como la generosidad y la solidaridad. Un libro que termina con una partitura para poder tocar la canción protagonista del cuento.”Resultat d'imatges de pequeño gato nocturno
  • GRAMSCI, Antonio. El Ratolí i la muntanya. Laia Domènech (il.) Milrazones. (També en castellà)
    “Un ratolí que es beu la llet del esmorzar d'un nen. Quan el nen desperta i plora de gana, el ratolí demana llet a la cabra, que no pot donar-la-hi si no pastura abans. Però el prat no té herba, ni la font aigua...tot està destrossat per la guerra i l'especulació. El ratolí promet en nom del nen que plantarà arbres quan sigui gran, i tothom es posatreballar perquè el nen pugui esmorzar... i el poble recupera la seva vitalitat anterior.”Resultat d'imatges de el ratoli i la muntanya

  • JANOSCH. Buenas noches, Topolín. Cuatro Azules. Resultat d'imatges de buenas noches topolin
“Topolín tiene un sombrero que lo protege del sol, la lluvia y todos los peligros. Vive con su familia en la madriguera del árbol y tiene buenos amigos, como Caballita y Canario, que le acompañan en todas sus travesuras.
  • MARTÍ, Meritxell. Un sopar de por. Xavier Salomó (il.) Cruïlla.Resultat d'imatges de un sopar de por
“Un sopar de por per als monstres més malvats. Aquesta nit se celebra un sopar de gala que reuneix els personatges més malvats del món. Quines viandes deu haver preparat el xef Jean-Col Trinxat? Aixequeu les solapes i ho sabreu.”
  • OLID, Bel. Alana i Alada. Mercè Canals (il.) Bambú.
“L’Alana va néixer amb les cames tortes, i per poder córrer i saltar i ballar com la nena enjogassada que és no li queda més remei que operar-se. Però per recuperar-se s’ha d’estar quieta al llit molts dies seguits. Quin avorriment! Sort que son pare, que la coneix prou justament perquè és la seva filla, li troba la companya ideal: una cadernera preciosa, petitona i espantada que ha caigut del niu una nit de tempesta. Nena i ocell somien juntes la llibertat, sense pensar que, quan arribi, potser s’hauran de separar.Resultat d'imatges de alana i alada
  • WILLIS, Jeanne. Empanada de mamut. Tony Ross (il.) Libros del Zorro Rojo. (També en català)      
“En la cima de la montaña vivía un orondo mamut. Mientras, en el valle, un hombre de las cavernas muy flaco, no dejaba de pensar en comida. Un día, este hombre vio al mamut y rápidamente pensó: «¡Carne es lo que un cavernícola quiere!». Y ahí empezó todo.”
*************************************

LLIBRES I MATERIAL QUE VA INCORPORANT-SE A LA BIBLIOTECA


     Aquí també aniré compartint, a partir d'ara les novetats en llibres que vagin arribant i inventariant. Tant per als mestres com per als infants.

Primer trimestre, curs 2017/18:
Material d'Infantil i primer cicle.







     Per alumnes nouvinguts: diccionaris visuals en català, castellà i altres idiomes com anglès, francès, alemany, rus, xinès i àrab.
                 
      

Quaderns de treball sobre les emocions, de 1r a 6è.









Pels infants: 

     








   Us presentem la biblioteca de la nostra escola. Es diu "Una illa plena de tresors" i tenim una mascota, na Popy. 





    És un espai ple de llum i de color i, sobretot, de moltes històries. 
   Hi ha dos racons: 
   -   Pels més petits








-   I pels més grans:




Hi ha diferents seccions:

                                                                              Contes en català, en castellà i en anglès.



*  Per aprendre sobre el món que ens envolta. 


                                                        *   De medi ambient.




                
                 *  De valors i convivència.


Llibres de consulta.



Sobre la nostra història  i cultura.



        Art.


                                                        

    Totes les classes visiten la biblioteca un cop cada dues setmanes per poder agafar  llibres. A l'hora del pati també està dos dies disponible per llegir, treballar o pintar.
   Aviat s'organirzaran jocs de taula.

                                                  
        Us presento a les dues ajudants de biblioteca. No paren de treballar i m'ajuden moltíssim. Gràcies, Lucía i Anabel !!!